..Nezabudnuteľná Kuba..

Autor: Žofia Suchá | 20.1.2012 o 8:48 | (upravené 21.1.2012 o 14:20) Karma článku: 9,19 | Prečítané:  2381x

..ešte dnes si živo pamätám na úžasné teplo, ktoré nás čakalo po vystúpení z lietadla.. Najprv sme sa rozhodovali, či ísť do Dominikánskej Republiky, alebo či navštíviť Kubu. Nakoniec voľba padla na Kubu..predsa len..Kuba je Kuba .. A dnes viem, že to bolo skvelé rozhodnutie..

Na Kubu sme sa vybrali v septembri 2010.

Prvýkrát letieť lietadlom a hneď 9 hodín, bolo síce trochu náročné, ale tá krajina potom ozaj stála za to. :) Na letisku nás hneď po preukázaní cestovných víz vyzdvihol usmiaty Kubánec, ktorý nás odprevadil do autobusu, ktorý mal namierené priamo k hotelu. Hotel sa nachádzal v časti Varadero.

Prejazd krajinou z letiska k hotelu v nás vzbudil veľa rôznych pocitov.  Všade naokolo je vidieť chudobu, rozpadávajúce sa domy a obyvateľov, ktorí čakajú na pár “drobákov“ od turistov.

Avšak ihneď po tom, ako sa človek ocitne vo Varadere, všetko sa v okamihu zmení. Všade krásne hotely, upravené záhrady, stromy, bazény.. V hoteloch aj v plážových baroch pracujú vždy usmiaty ľudia..:)

Trochu ma prekvapilo, že deň je tam kratší ako sme zvyknutý u nás, teda aspoň počas leta. Už okolo 8 večer začalo zapadať Slnko a človek sa ani nenazdal a o 9 už bola tma.CIMG6789.JPG

Aj keď nám veľa ľudí hovorilo,  že sme sa tam vybrali cez dažďové obdobie, pršalo len 2x. Raz to bolo pár minút okolo 6 ráno a druhýkrát okolo 22 hodiny a dážď trval približne 10 minút..po ňom prišlo neskutočné dusno, ale na druhú stranu aspoň nepršalo..Inak bolo celých 8 dní horúco s jasnomodrou oblohou.

Nemám presnú predstavu, koľko stupňov tam bolo cez deň, ale ráno o 8 keď sme opúšťali hotel bolo 32°C.

Keďže sme na tento dokonalý kút sveta mali len 8 dní, budík bol každý deň nastavený pred 8.. Nechcela som premeškať ani sekundu v tej úžasnej krajine tým, že by som dlho spala..

More na Kube je prekrásne tyrkysové a piesok je jemný ako múka...takto nejako si predstavujem raj..:)

Niekedy bol problém rozhodnúť sa, či ležať pri skvelom bazéne alebo sa vybrať na pláž, preto často zvíťazil kompromis..doobeda pri bazéne a poobede more.

Delegát nám ponúkal všelijaké výlety  a aby sme netrávili všetok čas len vo Varadere, rozhodli sme sa niečo podniknúť. Najviac nás zaujal celodenný výlet do Havany a iný deň výlet na ostrov Cayo Blanco spojený s plávaním s delfínmi.

Celá cesta do Havany názorne ukazovala priepastné rozdiely medzi nádherne vybudovaným Varaderom, kde mali domáci vstup zakázaný a medzi životom domácich obyvateľov.

Všade naokolo bolo vidieť biedu a človek ešte ani nevystúpil z autobusu, už pri ňom stáli ľudia s načiahnutým plastovým hrnčekom, čakajúci na drobné.

Musím ale podotknúť, že sa v celej Havane rekonštruovali budovy a na veľa miestach boli lešenia a budovy, ktoré práve opravili.

Havana má svoje neuveriteľné čaro. Typické budovy a autá, ktorým sme hovorili “Amerika“.

Navštívili sme aj továreň na cigary, ale tam bol úplný zákaz fotenia.  Je úžasné pozorovať, ako tam ľudia ovešaný zlatom a s cigarou v ústach všetko ručne spracúvajú.  Okrem iného sme sa dozvedeli, že pracovať v takejto továrni  je veľmi výhodné a dokonca môžu zamestnanci vyfajčiť toľko cigár, koľko za deň zvládnu..:)

Po Havane nás ešte čakal druhý výlet.

Byť vo vode a môcť sa dotknú delfína bolo jedným s mojich snov a vždy to bude jeden z najúžasnejších  zážitkov, ktoré som mohla zažiť. Ten náš sa volal Pancholo a stále sa “smial“.

Pán, ktorý to tam mal na starosti ho mal vycvičeného tak, že keď bol pri ňom chlap, povedal mu: „Pancholo, kiss the boy“ a delfín k nemu prišiel a svojim nosom sa otrel o líce akoby dal pusu. Ale keď prišla na rad nejaká žena, povedal mu: „Pancholo, kiss the girl“ a náš milý Pancholo ako správny “chlap“ vyplazil jazyk pripravený vás pobozkať , ako sa na chlapa patrí..

Keď som si predtým myslela, že naša pláž je raj, tak potom neviem nájsť vhodné slová na pláž a more, ktoré nás čakalo na Cayo Blanco. Ak sa niekto vyberie na Kubu, toto miesto určite nesmie vynechať.

Okolitá  krajina na ostrove bola dokonalá . Na ostrove okrem jednej drevenej reštaurácie a jedného baru vytvoreného z lode nesmeli nič budovať, čo určite tento ostrov ochránilo a dovolilo mu zanechať si svoju pôvodnú štruktúru. Akurát, že more tam bolo horúce ako čaj.. :)

Vrátiť sa z tohto dokonalého miesta do upršaného domova nebolo veľmi príjemné.. :)

Ale tie zážitky a spomienky, ktoré sme si odtiaľ priniesli, nám zostanú navždy..

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.